top of page

Průvodce prodejem nemovitosti

Každá nemovitost má jiný příběh, vyzařuje jinou energii a s ní přitahuje určitý typ klienta, proto každý případ vyžaduje trochu  jiný přístup, i když základní kroky jsou stejné.  A z čeho všeho se celý proces prodeje skládá?

PRVNÍ SCHŮZKA

  • stanovení Vašich cílů

  • důkladná cenová analýza

  • výběr prodejní strategie

  • prodejní a marketingový plán

  • uzavření zprostředkovatelské smlouvy

Poslechnu si, jaké jsou Vaše představy a Váš ideální cíl. Navrhnu Vám možné strategie prodeje, jejich výhody a nevýhody, a Vy si zvolíme tu, která Vám bude nejvíce vyhovovat.

Pokud se dohodneme na spolupráci, uzavřeme zprostředkovatelskou smlouvu. Ta zajišťuje serióznost průběhu obchodní transakce, obsahuje dohodnuté podmínky a zakládá oprávnění nemovitost nabízet a jednat se zájemci. Smlouva je výhradní, uzavírá se na dobu určitou (obvykle na 3-6 měsíců) a záleží na vás, jestli ji budete chtít prodloužit.


 

PŘÍPRAVA NEMOVITOSTI K PRODEJI

  • úklid, případně vyklizení nemovitosti

  • opravy či drobné rekonstrukce

  • úprava zahrady

  • odstranění právních vad

  • posudek stavu nemovitosti

  • PENB

  • geometrický plán

  • pasport

Než pustím nemovitost na trh, je zásadní, aby byla prezentována v nejlepším možném světle. To může zahrnovat činnosti jako je úklid, vyklizení nemovitosti, drobné rekonstrukce nebo opravy, vymalování, posekání nebo úprava zahrady.

Někdy je třeba před prodejem odstranit takzvané „právní vady“, což je např. nezkolaudovaná přístavba, stavba zasahující na sousední pozemek nebo třeba chybný zápis v katastru nemovitostí, kde je Váš rodinný dům vedený jako „jiná stavba“, což je například dřevník (ano, i s tím jsem se už v reálu setkala). Jindy je potřeba zajistit rozdělení pozemku na více částí, rozdělit dům na bytové jednotky, posoudit technický stav domu nebo zajistit PENB (průkaz energetické náročnosti budovy, který je povinný při prodeji či pronájmu bytu či domu).

I tyto služby pro Vás můžu zajistit.

 

PREZENTACE A HOMESTAGING

  • stanovení konceptu celkového designu

  • homestaging

  • focení interiéru, exteriéru i okolí

  • tvorba půdorysu (včetně zaměření, pokud nejsou k dispozici plány)

  • 3D prohlídka

  • videoreklama

  • vizualizace

  • záběry z dronu

Profesionální nafocení je jednou ze stěžejních částí prodeje. Fotografie má za úkol oslovit toho, kdo se na ni dívá, musí vyprávět příběh a mít atmosféru. 

Nesmíme zapomenout ani na kvalitní homestaging, protože prázdný nebo příliš „zabydlený“ byt ty správné emoce nevytváří. Navíc prázdné nebo naopak přeplněné místnosti se na fotkách jeví menší, než ve skutečnosti jsou.

Celou prezentaci pak doplním půdorysem a podle charakteru nemovitosti 3D prohlídkou, videoprohlídkou, záběry z dronu či vizualizací.

 

PROPAGACE

  • naplánování spuštění kampaně v nejvhodnějším okamžiku

  • inzerce na všech významných realitních serverech

  • párování nabízené nemovitosti s poptávajícími zákazníky z celé sítě RE/MAX

  • rozsáhlá kampaň na sociálních sítích

  • letáky v lokalitě, billboardy, plachty na nemovitosti, vývěsky

Jakmile je prezentace hotová je vaše nemovitost vložena do interního systému RE/MAX a následně pak inzerována na všech významných realitních portálech (např. Sreality.cz, reality.idnes.cz,…). V momentě, kdy je vaše nemovitost vložena do systému, začne se párovat se všemi odpovídajícími poptávkami z celé sítě RE/MAX a je automaticky odesílána všem potenciálním zájemcům prostřednictvím e-mailu.

Mimo realitní portály inzeruji nemovitosti na sociálních sítích a v terénu pak dle podmínek konkrétního případu na billboardech, reklamních plachtách, vývěskách nebo letácích.

Cílem je, aby se úplně každý potenciální kupující dozvěděl, že je nemovitost k dispozici, na nic nečekal a požádal o prohlídku.

 

PROHLÍDKY SE ZÁJEMCI

  • vytvoření atmosféry pro úspěšný prodej

  • kompletní informacemi o nemovitost pro každého účastníka prohlídky

  • individuální přístup k zájemcům

  • vyhodnocení zpětné vazby

Při prohlídce platí, že se v nemovitosti musí potenciální kupující cítit dobře, proto každý zájemce má při prohlídkách dostatek času na to, aby si nemovitost prohlédl, „nacítil ji“ a rozhodl se pro koupi. Před prohlídkou zjišťuji preference jednotlivých zájemců a prohlídku pak vedu tak, aby byli co nejvíce okouzleni tím, co specificky zajímá právě je.

 

 

BONITA ZÁJEMCE A HYPOTEČNÍ PORADENSTVÍ

  • prověření bonity zájemce před podpisem rezervace

  • kompletní vyřízení hypotéky pro kupujícího

  • zvládneme i komplikované případy

  • koordinace tvorby kupních smluv s hypotékou

Spolupracuji s výbornými hypotečními poradci, kteří dokážou srovnat většinu bank v ČR a vybrat tu nejlepší variantu. Pokud o to potenciální kupující projeví zájem, můžeme je provést celým procesem vyřizování hypotéky a naši poradci jim budou k dispozici i poté, při řešení všech budoucích situací.

Pro Vás jako prodávajícího to má několik výhod. Jednak hned od začátku víme, zda si zájemce může dovolit Vaši nemovitost koupit a nezdržujeme se jednáním s lidmi, kteří na ni nemají. Zároveň díky vzájemné sehranosti veškeré dokumenty při zařizování úvěru putují napřímo mezi mnou a finančními poradci a Vás jako klienta tím zatěžujeme jen v minimální nutné míře.

VÝBĚR ZÁJEMCE A REZERVACE

  • výběr nejlepšího zájemce dle kritérií prodávajícího

  • podpis rezervační smlouvy

  • rezervační poplatek

Pokud je zájemců o koupi nemovitosti více, zjistím od nich všechny rozhodující skutečnosti, ať už to znamená, že zaplatí nejvyšší cenu, že Vás nechá v nemovitosti bydlet dokud budete potřebovat, nebo že platí hotově a je schopný zajistit nejrychlejší průběh transakce, a vy si z nich vyberete toho nejlepšího, dle svých preferencí.

S vybraným zájemcem poté uzavřeme rezervační smlouvu (dohodu o složení blokovacího depozita). Na jejím základě zájemce skládá rezervační poplatek. Nemovitost je tak pro zájemce rezervována a smluvní strany mají čas na přípravu Kupní smlouvy a případně na vyřízení financování.

 

Pokud by ze strany kupujícího došlo k odstoupení od rezervační smlouvy, vy, jako prodávající, máte možnost rozhodnout, zda bude rezervační poplatek vrácen kupujícímu, nebo zda bude rozdělen rovným dílem mezi Vás a realitní kancelář, jako odškodnění za ztracený čas a zbytečně vynaložené náklady.

 

 

PRÁVNÍ SERVIS

  • tvorba kompletní smluvní dokumentace

  • advokátní úschova peněz a listin

  • vklad a komunikace s katastrem

  • výplata peněz na Váš účet

  • právní poradenství související s transakcí

Máme-li zarezervováno, vstupuje do hry advokát, který celou transakci kompletně právně zajistí, vytvoří veškerou smluvní dokumentaci včetně zanesení Vašich požadavků, dohlédne ve spolupráci s hypotečními poradci na finanční toky, zajistí úschovu a zápisy do katastru.

A hlavně se postará o to, abyste hned po skončení transakce měli na svém účtu peníze a jistotu, že vše proběhlo zcela v souladu se zákonem.

bottom of page